ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΥΠΟΥ αριθ. 99/23 Λουξεμβούργο, 15 Ιουνίου 2023-ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΒΕΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

           ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΒΕΤΙΚΟ

Υπάρχει αναρτημένη και στην ΟΜΑΔΑ FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/daneiachf.drasi/permalink/6008059992635089/

Αυτή η ανάρτηση απευθύνεται κυρίως στα πολλά νέα μέλη της ομάδας .Για το ίδιο θέμα έχουμε πληροφορήσει με τελευταία ανάρτηση, που περιελάμβανε και άλλα θέματα, τον Οκτώβριο και καμία διάθεση δεν έχουμε να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια ,ούτε υποχρεώνουμε κανέναν να δεχθεί τις απόψεις μας. Οπως έχει πει και ο μεγάλος δραματουργός Ευριπίδης : "Ο χρόνος δίνει όλες τις απαντήσεις. Και είναι τόσο φλύαρος, που δεν χρειάζεται καν να τον ρωτήσεις " . Εκτός όμως από την ανάγκη ενημέρωσης των νέων μελών αφορμή υπήρξε και το εξής : Στην "πανηγυρική" (η μάλλον "πανηγυρτζίδικη ") ανάρτηση για την " δικαίωση" στο ΕΔΑΔ του γνωστού (για την αποφασιστική του συμβολή στην επιβολή των μνημονίων ) κυρίου Γεωργίου , υπήρχαν δύο συγκλονιστικά σχόλια(τουλάχιστον για μένα) . Τό ένα συνδανειολήπτριας που έλεγε ότι έχασε το σπίτι της από δάνειο σε ελβετικό και το άλλο συνδανειολήπτη από την Κρήτη που έλεγε, ότι τον Σεπτέμβριο βγαίνει σε πλειστηριασμό το δικό του σπίτι .Ενώ υπήρχαν και σχόλια που ρωτούσαν (προφανώς με αγωνία) για την πρακτική σημασία της απόφασης αλλά και τον χρονικό ορίζοντα της όποιας ωφέλειας για τους δανειολήπτες . Αντιλαμβάνεται λοιπόν ο καθένας πόσο άκομψο ,άσχημο και ανεύθυνο και ανέντιμο είναι το να καλλιεργούνται προσδοκίες μεγαλύτερες από αυτές ,που πραγματικά υπάρχουν ,παίζοντας με τον ψυχισμό ταλαιπωρημένων συνδανειοληπτών !
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΒΕΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ .
Με την 948/2021 απόφαση του τμήματος Α1 πολιτικού, του Αρείου Πάγου , απορρίφθηκαν οι λόγοι αναίρεσης ,που είχε κατατεθεί εναντίον της καταδικαστικής (για τους δανειολήπτες ) εφετειακής απόφασης επι συλλογικής αγωγής κατά της Eurobank . (Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν αναμενόμενο μετά την 4/2019 απόφ. της ολομ. του Α.Π.) Το συγκεκριμένο δικαστήριο όμως αρνήθηκε , ενώ είχε υποχρέωση να αποστείλει στο ΔΕΕ τα προδικαστικά ερωτήματα που κατέθεσε η πλευρά των δανειοληπτων. Έτσι καθαρά και χωρίς αμφιβολία παραβίασε το άρθρο 267 της Συνθ. Λειτ.της Ε.Ε. Για την παράβαση αυτή Συλλογικό όργανο των δανειοληπτών έκανε καταγγελία κατά της Ελλάδος στη Ευρωπαική Επιτροπή (Κομισιόν ) στις 20 /12/2021 . Οπως διαβάζουμε στην σχετική ιστοσελίδσ της Κομισιόν , (https://commission.europa.eu/.../how-make-complaint-eu...)
εντός έτους η Κομισιόν οφείλει να αποφασίσει αν θα παραπέμψει την Ελλάδα ή όχι ,στο Δικαστήριο της .Ε.Ε για την παράβαση αυτή του Α.Π. Ο χρόνος έκδοσης της απόφασης για παραπομπή ή όχι μπορεί να παραταθεί εάν χρειασθεί να ζητηθούν περισσότερς διευκρινήσεις από τα ενδιαφερόμενα μέρη δηλ. τους καταγγέλοντες και τους καταγγελόμενους . Ηδη έχουν περάσει 15 μήνες . Μέχρι εδώ όλα καλά . Και περιμένουμε να αποφασίσει η Κομισιόν αν τελικά θα παραπέμψει την Ελλάδα ή όχι . Ας δούμε λοιπόν τις πιθανότητες αλλά και τι θα ισχυρισθεί η κρατική οντότητα της χώρας μας προκειμένου να αποφύγει την παραπομπή .Η πλευρά μας , των δανειοληπτων θα ισχυρισθεί (σωστά) οτι με την απόφαση να μη σταλούν τα προδικαστικά ερωτήματα οι δανειολήπτες στερήθηκαν δικονομικά τους δικαιώματα ! Οπως είναι αναμενόμενο
η υπερασπιστική γραμμή του Ελληνικού κράτους θα είναι η εξής : " Τα ίδια προδικαστικά ερωτήματα που δεν εστάλησαν από το τμήμα του Αρείου Πάγου εστάλησαν από το Πρωτοδικείο της Αθήνας και η απάντηση του ΔΕΕ με την αποφαση που εξέδωσε στις 21/12/2021 σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις ήταν αρνητική . Άρα η παράβαση του ΑΠ επανορθώθηκε ,θεραπεύθηκε κσι ουδεμία βλάβη επήλθε στους συμμετέχοντες στην δίκη δανειολήπτες ". Πάντα σύμφωνα με την άποψη του Ελληνικού κράτους . Γι' αυτό είπαμε εδώ και καιρό οτι πολύ δύσκολα θα παραπεμφθεί η Ελλάδα ! Επειδή όμως ποτέ κανείς δεν μπορει να προδικάσει στο 100% το αποτέλεσμα μιας δίκης ας υποθέσουμε οτι η υπόθεση εξελίσσεται με τον καλύτερο τρόπο για μας και παραπέμπεται η Ελλάδα για παράβαση της ΣΛΕΕ και μάλιστα γίνεται δίκη express (διότι σύμφωνα πάντα με την σελίδα της Κομισιον οι δίκες αυτές μπορεί να διαρκέσουν αρκετά χρόνια !) και η Ελλάδα ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΤΑΙ για παραβίαση της ΣΛΕΕ.
ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ?
Πρώτα απ' όλα για το Ελληνικό κράτος πέραν της ηθικής μομφής δεν φαίνεται να προβλέπεται καμια άλλη συνέπεια !
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του συλλόγου που έκανε την καταγγελία (σε πολλές ραδιοφωνικές και ιντερνετικές συνεντεύξεις) τότε , θα υπάρχει το νομικό έρεισμα ώστε οι συμμετέχοντες ή προσθέτως παρεμβαίνοντες στην αναίρεση του ΑΠ περίπου 4.500 δανειολήπτες της ΕUROBANK να καταθεσουν αποζημιωτική αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου για "ηθική βλάβη" . Ηδη δηλ. παραδεχόμαστε εμμέσως πλην σαφώς οτι η ζημία των δανειοληπτών περιορίζετσι μόνο στην "ηθική βλάβη " και όχι σε ουσιαστική και οικονομική βλάβη Οτι δηλ. στερήθηκαν βασικών δικονομικών τους δικαιωμάτων . Ο καθένας από εμάς με την πείρα και τις προσλαμβάνουσες που έχει , μπορεί να εκτιμήσει τις πιθανότητες που υπάρχουν ώστε να ευδοκιμήσει μια τέτοια αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου και μάλιστα για "ηθική βλάβη" (Οταν το Ελληνικό Δημόσιο θα θεωρεί οτι καμία βλάβη δεν υπάρχει ) αλλά και τι ποσό μπορεί να επιδικασθεί από τους "γαλαντόμους " δικαστές εις βάρος του Δημοσίου κσι μαλιστα για "ηθική βλάβη" που κατά το Ελληνικό κράτος επανορθώθηκε !!! Στην χώρα μας έχουν χάσει και συνεχίζουν να χάνουν την ζωή τους συμπολίτες μας από κακοτεχνίες και ελλιπή σήμανση δρόμων, από ιατρικά λάθη και χίλιες δυό άλλες αστοχίες του κράτους . Πόσοι από αυτούς αποζημιώθηκαν και πότε ? Πρόσφατα το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε έφεση σε πρωτόδικη απόφαση, που αποζημίωνε συγγενείς θανούσης στο Μάτι για ψυχική οδύνη !! ! (https://www.iefimerida.gr/.../mati-efesi-dimosio-kata... )
Τώρα όμως έχουμε την "πιλοτική δίκη "και όλα θα γίνουν στο τσακ μπαμ θα σας πούνε οι " οι γνωστοί άγνωστοι που πληροφορούν " αλά καρτ" !
Και ποιό θα είναι το όφελος έστω γι' αυτούς τους 4.500 συνδανειολήπτες της Εurobank αν πάνε τα πράγματα καλά ,όπως αναφέρουμε πιο πάνω, εκτός από την αμφιλεγόμενη δυνατότητα κατάθεσης αποζημιωτικής αγωγής αβέβαιης έκβασης ?
Θα αλλάξει κάτι στην δανειακή τους σύμβαση ?
Θα αλλάξει κάτι στην δόση τους ?
Θα αλλάξει κάτι στην συμπεριφορά των τραπεζών και των servisers απέναντι τους και στις επώδυνες ρύθμισεις που αναγκάστηκαν να δεχθούν ?
Θα αποσοβηθεί ο κίνδυνος έκδοσης διαταγής πληρωμής ,κατάσχεσης και πλειστηριασμού ?
ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ !
Και τι θα γίνει με τους υπόλοιπους 65.000 (!?) δανειολήπτες ? Μην απελπίζεστε εσείς οι συνδανειολήπτες των άλλων Τραπεζών ! Υπάρχουν οι αναιρέσεις που "τρέχουν " και σε μερικά χρόνια κάποια "ηρωικά" τμήματα του Α.Π θα ανατρέψουν την απόφαση της Πλήρους ολομέλειας, αφού θα στείλουν τα νέα και διαφορετικά προδικαστικά ερωτήματα, που "ξεχάστηκαν" να συμπεριληφθούν στα προηγούμενα που απορρίφθηκαν ! Τέλος για τους συνδανειολήπτες της Eurobank που είχαν την ατυχία να μη συμμετέχουν στην αναίρεση στον Α.Π κατά Eurobank και είνσι απογοητευμένοι , τους συμβουλεύουμε , να θυμούνται το γνωστό ανέκδοτο με τον Παττακό : " Γράφτον κι αυτόν για σπίτι "! Ελπίζουμε οτι βοηθήσαμε ,ώστε να έχετε μία σφαιρική και όχι μονόπλευρη ενημέρωση για το " Ευρωπαικό όνειρο" δικαίωσης.
Συγχαρητήρια και πάλι για τους δανειολήπτες της Θεσ/νικης ,της Κρήτης και της Αθήνας που αγνοώντας τις άναρθρες κραυγές των πάσης φύσεως κρετίνων και τα βλακώδη στερεότυπα βγήκαμε , βγαίνουμε και θα βγαίνουμε στον δρόμο παράλληλα με τις άλλες ενέργειες που κάνουμε , για το πρόβλημα μας.Τουλάχιστον θα έχουμε ήσυχη την συνείδηση μας.
Τέλος μία ερώτηση κρίσεως .Γιατί η καταγγελία στη Κομισιόν έγινε στις 20/12/2021 ενώ η απόφαση του ΔΕΕ για τα προδικαστικά εξεδόθη στις 21/12/2021 ????
ΚΑΘΕ ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΚΤΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ !
Στα Υ.Γ. θα βρείτε Link και άλλλα στοιχεία.
Υ.Γ 1 Ποτέ δεν είπαμε οτι δεν έπρεπε να γίνει η προσφυγή στην Κομισιόν ούτε την απαξιώσαμε .Ακόμη και άν έγινε για επικοινωνιακούς λόγους , κάθε τι που φέρνει στην επικαιρότητα το Ελβετικό καλό είναι . Αυτό που είπαμε ,που λέμε και θα λέμε είναι το εξής : Σταματήστε επί τέλους,
να δημιουργείτε σε ταλαιπωρημένους ανθρώπους μεγαλύτερες προσδοκίες από αυτές που πραγματικά υπάρχουν !!! ΝΤΡΟΠΗ !
Υ.Γ 2 Όπως γνωρίζετε η καταγγελία στην Κομισιόν δεν έχει σχέση με το Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Ε.Δ.Α.Δ Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι, οτι το Ελβετικό εκδικάσθηκε στο ΕΔΑΔ και απορρίφθηκε μετ' επαίνων .Μόνο πρόστιμο δεν επέβαλε στην άτυχη δανειολήπτρια το δικαστήριο αυτό. Και ήταν η ίδια δανειολήπτρια για την οποία εξεδόθη η περιώνυμη απόφαση της πλήρους ολομ. του Α.Π . πίσω από την οποία κρύβονται τώρα κυβέρνηση και τραπεζίτες . Και να σκεφθεί κανεις οτι η συνδανειολήπτρια έχει σοβαρά προβλήματα υγείας που την καθιστούν ανίκανη για εργασία !
Υ.Γ 3 Ιδού τα 4 προδικαστικά που απέστειλε το πρωτοδικείο Αθηνων και εξεδόθη η από 21/12/2021 του Δ.Ε.Ε που χαρακτηρίστηκε ως "ταφόπλακα "του Ελβετικού .
«…1) Κατά την έννοια του άρθρου 8 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ που προβλέπει δυνατότητα των κρατών μελών να θεσπίζουν αυστηρότερες διατάξεις για να εξασφαλίζεται μεγαλύτερη προστασία του καταναλωτή, μπορεί ένα κράτος μέλος να μην ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο το άρθρο 1 παρ. 2 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ και να επιτρέψει τον δικαστικό έλεγχο και ρητρών που απηχούν νομοθετικές ή κανονιστικές διατάξεις αναγκαστικού ή ενδοτικού δικαίου;
2) Είναι δυνατόν να θεωρηθεί ότι το άρθρο 1 παράγραφος 2 εδ. α και β της Οδηγίας 93/13/ΕΚ αν και δεν εισήλθε ρητά στο Ελληνικό δίκαιο εισήλθε έμμεσα σύμφωνα με το περιεχόμενο των άρθρων 3 παράγραφος 1 και 4 παράγραφος 1 της ανωτέρω Οδηγίας, όπως αυτό μεταφέρθηκε στην διάταξη του άρθρου 6 παρ. 2 του Ν. 22541/1994;
3) Στην έννοια των καταχρηστικών όρων και του εύρους τους όπως αυτοί ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 3 παράγραφος 1 και 4 παράγραφος 1 της Οδηγίας 93/13 περιέχεται η εξαίρεση του άρθρου 1 παράγραφος 2 εδ. α και β της οδηγίας 93/13;
4) Καταλαμβάνεται από τον έλεγχο της καταχρηστικότητας γενικού όρου συναλλαγής κατά τις διατάξεις της Οδηγίας 93/13/ΕΚ, ο όρος σε πιστωτική σύμβαση που συνάπτει καταναλωτής με πιστωτικό ίδρυμα, ο οποίος αποδίδει το περιεχόμενο κανόνα ενδοτικού δικαίου του κράτους μέλους, εφόσον ο σχετικός όρος δεν αποτέλεσε αντικείμενο χωριστής διαπραγμάτευσης;..» .
Ιδού και τα 6 ερωτήματα που ΔΕΝ ΕΣΤΕΙΛΕ το τμήμα του ΑΠ. Από τα δύο που δεν έστειλε το Πρωτοδικείο , το ένα αφορούσε την προσυμβατική ενημέρωση της Eurobank ,ενώ η υπόθεση που εκδικαζόταν στο Πρωτοδικείο αφορουσε στην τράπεζα πειραιώς .Το άλλο που δεν εστάλη προφανώς κρίθηκε οτι περιττεύει . Τα υπόλοιπα 4 που στάλθηκαν ουσιαστικά είναι αυτά που δεν έστειλε ο Α.Π !
«…Α. Κατά την έννοια του άρθρου 8 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ που προβλέπει δυνατότητα των κρατών μελών να θεσπίζουν αυστηρότερες διατάξεις για να εξασφαλίζεται μεγαλύτερη προστασία του καταναλωτή, μπορεί ένα κράτος μέλος να μην ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο το άρθρο 1 παρ. 2 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ επιτρέποντας εμμέσως τον δικαστικό έλεγχο και ρητρών που απηχούν νομοθετικές ή κανονιστικές διατάξεις αναγκαστικού δικαίου;
Β. Κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ. 2 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ εμπίπτουν και διατάξεις ενδοτικού δικαίου στις νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις που απαγορεύουν τον έλεγχο ρητρών;
Γ. Κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ. 3 της ΣΕΕ σε συνδυασμό με το Άρθρο 288 της ΣΔΕΕ υπό την αρχή της σύμφωνης με το κοινοτικό δίκαιο ερμηνείας του εθνικού δικαίου, επιτρέπεται η εφαρμογή από δικαστήριο κράτους μέλους μίας διάταξης Οδηγίας αν και αυτή δεν έχει ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο;
Δ. Κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ. 2 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ μία συμβατική ρήτρα είναι πράγματι αυτοδικαίως σαφής και κατανοητή, επειδή επαναλαμβάνει μία νομοθετική διάταξη και εξαιρείται ακόμα και του ελέγχου διαφάνειας κατά τα άρθρα 4 παρ. 2 και 5 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ;
Ε. Κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ. 2 και του άρθρου 5 της Οδηγίας 93/13/ΕΚ πληρούται η αρχή της διαφάνειας και υποχρέωσης προ συμβατικής ενημέρωσης του καταναλωτή, όταν για δάνειο σε συνάλλαγμα ή σε αξία συναλλάγματος, το πιστωτικό ίδρυμα ενημερώνει με μία αχρονολόγητη επιστολή τον δανειολήπτη μόνο περί των πιθανοτήτων μεταβολής συναλλαγματικών ισοτιμιών άνευ άλλης πληροφορίας ή παραδείγματος;
ΣΤ. Καταλαμβάνεται από τον έλεγχο της καταχρηστικότητας γενικού όρου συναλλαγής κατά τις διατάξεις της Οδηγίας 93/13/ΕΚ η περίληψη δηλωτικού όρου σε πιστωτική σύμβαση που συνάπτει καταναλωτής με πιστωτικό ίδρυμα, η οποία αποδίδει το περιεχόμενο κανόνα ενδοτικού δικαίου του κράτους μέλους, εφόσον ο σχετικός όρος δεν αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
Υ.Γ. 4 Επειδή σίγουρα οι περισσότεροι δεν θα μπουν στον κόπο να δούνε στο site της Κομισιόν ιδού τα κυριότερα "περί καταγγελίας στην Κομισιόν "
Σε ποιες ενέργειες προβαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διεκπεραιώσει την καταγγελία σας;
Για τις καταγγελίες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία:
• Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιβεβαιώσει εντός 15 εργάσιμων ημερών ότι έλαβε την καταγγελία σας.
• Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιήσατε το υπόδειγμα καταγγελίας, θα σας καλέσει να υποβάλετε εκ νέου την καταγγελία σας.
• Μέσα στους επόμενους 12 μήνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει την καταγγελία σας για να αποφασίσει αν θα κινήσει επίσημη διαδικασία επί παραβάσει κατά της οικείας χώρας.
• Εάν το ζήτημα που θίγετε είναι ιδιαίτερα περίπλοκο, ή εάν η Επιτροπή πρέπει να ζητήσει από εσάς ή άλλους περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις, μπορεί να χρειαστούν περισσότεροι από 12 μήνες για να ληφθεί απόφαση. Αν η αξιολόγηση πρόκειται να διαρκέσει πάνω από 12 μήνες, θα ενημερωθείτε σχετικά.
• Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφασίσει ότι η καταγγελία σας είναι βάσιμη και κινήσει επίσημη διαδικασία επί παραβάσει κατά της οικείας χώρας, θα σας ενημερώνει σχετικά με την εξέλιξη της υπόθεσης.
• Εάν η Επιτροπή επικοινωνήσει με τις αρχές της χώρας κατά της οποίας στρέφεται η καταγγελία σας, δεν θα αποκαλύψει την ταυτότητά σας εκτός αν έχετε δώσει τη ρητή συγκατάθεσή σας γι’ αυτό.
• Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρήσει ότι το πρόβλημά σας θα μπορούσε να επιλυθεί πιο αποτελεσματικά μέσω κάποιας από τις διαθέσιμες ανεπίσημες ή εξωδικαστικές υπηρεσίες επίλυσης προβλημάτων, μπορεί να σας προτείνει τη διαβίβαση της υπόθεσής σας στις υπηρεσίες αυτές.
• Εάν η Επιτροπή αποφασίσει ότι το πρόβλημά σας δεν συνιστά παραβίαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα σας ενημερώσει με επιστολή, προτού κλείσει τον φάκελό σας.
• Ανά πάσα στιγμή, μπορείτε να υποβάλετε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπληρωματικά στοιχεία σχετικά με την καταγγελία σας ή να ζητήσετε να συναντηθείτε με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Αφού εξετάσει τα πραγματικά περιστατικά της καταγγελίας σας, η Επιτροπή θα αποφασίσει αν πρέπει να αναληφθούν περαιτέρω ενέργειες. Η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να μην κινήσει επίσημη διαδικασία επί παραβάσει, ακόμη και σε περίπτωση που πιστεύει ότι παραβιάζεται η νομοθεσία της ΕΕ. Ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο άλλων, καταλληλότερων, μηχανισμών σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο. Τούτο ισχύει ιδιαίτερα σε μεμονωμένες περιπτώσεις πλημμελούς εφαρμογής, που δεν θέτουν γενικότερα ζητήματα αρχής, στις οποίες υπάρχουν ανεπαρκή στοιχεία για την απόδειξη γενικής πρακτικής ή προβλήματος συμμόρφωσης εθνικής νομοθεσίας με το δίκαιο της ΕΕ ή συστηματικής μη συμμόρφωσης με το δίκαιο της ΕΕ. Σε τέτοιες περιπτώσεις, εάν παρέχεται αποτελεσματική έννομη προστασία, η Επιτροπή θα παραπέμπει, κατά γενικό κανόνα, τους καταγγέλλοντες στο εθνικό επίπεδο (βλ. ανακοίνωση σχετικά με τον χειρισμό των σχέσεων με τους καταγγέλλοντες όσον αφορά την εφαρμογή του δικαίου της Ένωσης).
Για παράδειγμα, το 2017, η Επιτροπή έκλεισε διαδικασίες επί παραβάσει και καταγγελίες στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών. Θεώρησε ότι δεν αποτελούσε προτεραιότητα γι’ αυτήν να χρησιμοποιήσει τις εξουσίες επιβολής που διαθέτει για να προωθήσει μια ενιαία αγορά της ΕΕ στον τομέα των υπηρεσιών διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών. Οι καταγγελίες στον τομέα αυτόν διεκπεραιώνονται αποτελεσματικότερα από τα εθνικά δικαστήρια και όχι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Εξάλλου, σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφύγει κατά μίας χώρας στο Δικαστήριο και κερδίσει την υπόθεση, η χώρα αυτή θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την επανόρθωση της παράβασης.
Εάν η Επιτροπή ασκήσει προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί να περάσουν αρκετά χρόνια μέχρις ότου το Δικαστήριο εκδώσει την απόφασή του. Οι αποφάσεις του Δικαστηρίου της ΕΕ διαφέρουν από τις αποφάσεις των εθνικών δικαστηρίων. Το Δικαστήριο της ΕΕ εκδίδει απόφαση που ορίζει εάν υπήρξε παραβίαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν μπορεί να ακυρώσει εθνική διάταξη που δεν είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε να εξαναγκάσει εθνική διοίκηση να ανταποκριθεί στο αίτημα ιδιώτη, ούτε να διατάξει τη χώρα να πληρώσει αποζημίωση σε ιδιώτη θιγόμενο από παράβαση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να ζητήσουν αποζημίωση, οι καταγγέλλοντες εξακολουθούν να πρέπει να προσφύγουν ενώπιον εθνικού δικαστηρίου, εντός της προθεσμίας που ορίζεται στην εθνική νομοθεσία.
..................................................................................................
Πώς να υποβάλετε καταγγελία σε επίπεδο ΕΕ

Διεύθυνση Επικοινωνίας Υπηρεσία Τύπου και Πληροφόρησης curia.europa.eu ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΥΠΟΥ αριθ. 99/23 Λουξεμβούργο, 15 Ιουνίου 2023
Πώς να υποβάλετε καταγγελία σε επίπεδο ΕΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δανειολήπτες σε ρήτρα Ελβετικού φράγκου: Φτάνει η ληστεία και η εγκληματική σιωπή όλων-Απαντούν με ΝΕΑ συγκέντρωση και με πορεία στη Βουλή 30/3/2024

10/4/2023_ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΙΤΗΜΑ-ΔΑΝΕΙΑ ΕΛΒΕΤΙΚΟΥ ΦΡΑΓΚΟΥ-Αναπάντητα ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ προς ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΥΠ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ-ΠΡΟΕΔΡΟ ΒΟΥΛΗΣ και ΚΟΜΜΑΤΑ